Handels- og leveringsbetingelser
1: Bestilling og priser
På lystfisk.dk kan du både bestille varer på vores hjemmeside til levering på din adresse eller til afhentning i butikken. Vores butik på over 1000 kvm har åbent man - fredag fra 10.00 til 17.30 og lørdag fra 9 - 15. Vælger du at købe dine varer på hjemmesiden og selv hente i butikken sætter du blot kryds i ”afhentes” når du køber varerne, så pakker vi og har dem klar til dig når du kommer.
For at foretage et køb på lystfisk.dk skal du igennem 6 trin
1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven.
2. Indtast dine personlige oplysninger, eller log in, hvis du er medlem.
3. Vælg betalingsmåde.
4. Godkend vore forretningsbetingelser.
5. Tjek at oplysningerne er korrekte og godkend købet.
6. Indtast dine kortoplysninger og godkend betalingen.
Alle priser er inklusiv 25 % moms og andre afgifter og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Hvis du er medlem af lystfisk.dk kan du logge ind og se alle dine tidligere køb/fakturaer. Hvis ikke du er medlem og ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse/faktura, skal du sende en mail til rb@lystfisk.dk
Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ”Tilkøb” på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar
2: Levering og leveringsomkostninger
Leveringen sker med GLS. Leveringstiden er 1-3 dage. En bestilling modtaget inden kl.16.00 og afregnet med betalingskort afsendes samme dag. Bestillinger betalt ved bankoverførsel afsendes lige så snart vi registrerer betalingen. Leveringsomkostninger afhænger af det beløb du køber for, og valgte fragtmetode, men ligger mellem 49,- og 69,- Der er GRATIS LEVERING til GLS pakkeshop ved køb over 799,-. Når du kommer varer i indkøbskurven vil omkostningerne til fragt fremgå. Således ved du, inden du bestiller, hvad den samlede pris er. NB! Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. F.eks. i forbindelse med Black Friday eller jul
3: Betaling
Betalingen kan ske via Dankort, VISA, VISA Electron eller MasterCard, hvis sikkerhed garanteres af PBS. Der tages IKKE gebyr ved betaling på lystfisk.dk. Beløbet trækkes først på dit kort, når varerne er afsendt fra lystfisk.dk. Der kan ALDRIG trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1. Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2. Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder
En reservation på et debit kort vil altid være 30 dage – Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder
Der kan også betales via bankoverførsel. BEMÆRK; Når du betaler via bank, er din betaling IKKE dækket af indsigelsesordningen. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her
Gavekort:
Gavekort er gyldige i 3 år efter købsdato
4: Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@lystfisk.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder her Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
lystfisk.dk
Messingvej 16
8940 Randers SV
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale
Du kan printe din egen returseddel her
Har du brug for en returseddel, kan du her købe en GLS fragtseddel til 49,-
JULEGAVER:
Alle varer købt i butikken eller på hjemmesiden fra 15. november til 24 december kan ombyttes helt ind til 31. januar året efter
5: Reklamationer
Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret på produkter købt ved lystfisk.dk. Skulle der mod forventning opstå problemer med et produkt, tilbagesendes dette til os. Det bliver repareret, ombyttet, der gives afslag i prisen eller du får pengene tilbage afhængig af situationen. Reklamationsretten kan kun gøres gældende ved medsendelse af faktura på produktet. Din faktura er dit bevis for, at varen er købt hos os. I tilfælde af, at du skal have refunderet penge, bedes du medsende dit regnr. og kontonr. Skader på produkter som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, eller anden skadevoldende adfærd fra forbrugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Der skal reklameres indenfor ”rimelig tid” efter, at fejlen er opdaget. Hvis der er reklameret inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Husk at emballere varen forsvarligt. Når du ønsker at reklamere over en vare skal du indsende den til vores adresse;
lystfisk.dk,
Messingvej 16,
8940 Randers SV
Sammen med varen bedes du vedlægge en seddel som beskriver varens mangler. Desto bedre beskrivelse du kan give desto bedre, da dette vil fremme ekspeditionens hastighed.
6: Persondata politik
Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en online aftale med lystfisk.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger
1. Navn
2. Adresse
3. Telefonnummer
4. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos lystfisk.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Fem år er et krav fra bogføringsloven. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver navn, adresse, telefonnummer samt e-mail til GLS der via disse oplysninger leverer varen til dig (direkte eller pakkeshop) og informerer dig om pakkedetaljer via e-mail og/eller SMS
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige hos lystfisk.dk er Gudenå ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@lystfisk.dk
Behandlingen af persondata såsom navn, adresse, email, telefonnummer og lignende vil altid være i overensstemmelse med persondataforordningen (GDPR), og i overensstemmelse med de landespecifikke reglementer gældende for Gudenå ApS.
Cookies
Hos lystfisk.dk bruges den type af cookies som hedder ”permanent cookie”. Fordelen ved denne cookie, er at den gemmes som en tekstfil på din computer i op til en måned. Derfor kan du lade en foreløbig bestilling ligge i indkøbskurven, og fortsætte med din bestilling op til flere dage efter. Der lagres IKKE personhenførbare oplysninger i en cookie. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer; I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”funktioner” - ”Internetindstillinger” - ”Generelt” - ”Browserdata/Slet cookies”.
Logstatistik
Logstatistik bruges på lystfisk.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende en hjemmeside har haft, hvor de kommer fra og hvor på hjemmesiden det forlades mv. på lystfisk.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte rb@lystfisk.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Generelle oplysninger
Gudenå ApS
CVR nr. 32 46 73 69
c/o lystfisk.dk
Messingvej 16
8940 Randers SV
e-mail: info@lystfisk.dk
Tlf. 22 66 68 12
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.02.2023